با توجه به لزوم تشکیل و تقویت یک انجمن مستقل و ارتباطات مستمر موزه‌داران، در راستای ارتقای صنعت گردشگری استان یزد؛ روز یکشنبه مورخ 8 مرداد 1402، در موسسه فرهنگی- هنری ریحانه الرسول، به میزبانی آقای دکتر میرزا محمد کاظمینی؛ رئیس هیئت مؤسس مجمع موزه‌داران و مجموعه‌داران، جلسه‌ای بین مدیران موزه و مجموعه‌داران استان تشکیل گردید.

در آغاز این نشست؛ پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، مدیر موزه تاریخ بهاباد و نایب‌رئیس هیئت مؤسس؛ آقای دکتر خادمی؛ به بیان مفاد اساس‌نامه و اصول تشکیل انجمن‌های صنفی پرداختند. پس از ایشان؛ جناب میرزا محمد کاظمینی؛ شرح مفصلی از جلسات پیشین هیئت مؤسس مجمع موزه‌داران و مجموعه‌داران که با مقامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شده بود، ارائه داده و نظرات خود را پیرامون مشکلات و موانع پیش روی تشکیل انجمن بیان نمودند. همچنین از مساعدت‌های آقای دکتر آخوندی مدیرکل، آقای مهندس شاکری معاونت فرهنگی و خانم مهندس الوندیان رئیس گروه موزه‌های استان، قدردانی کردند.
در ادامه سایر مدیران موزه به ترتیب؛ آقایان اردانی، نعمت الهی، یغمایی، قربان رضایی، کاظم نژند، فردایی و زارع، به معرفی خود و بیان مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای پیشنهادی برای بنیان‌گذاری هر چه بهتر و سریع‌تر شاکله‌ی انجمن پرداختند که با موافقتِ جمعیِ حاضران همراه بود و بر این موضوع تأکید شد که ارتباط صمیمانه، پیوند منسجم موزه‌داران و تشکیل مستمر چنین جلساتی که با حضور نماینده میراث فرهنگی؛ به عنوان پل ارتباطی با مقامات دولتی؛ برای حل مشکلات پیرامون موزه‌های استان انجام پذیرد، می‌تواند راهگشای موانع تشکیل انجمن باشد.
در پایان نشست، طبق مصوبه و موافقت موزه‌داران و مجموعه‌داران، جناب آقای ابراهیم کاظم نژند اصل، به عنوان نماینده مورد وثوق آن‌ها، از مجموعه‌ی میراث فرهنگی انتخاب شدند و بر این نکته تأکید شد که انجمن موزه‌داران و مجموعه‌داران، می‌بایست به صورت مستقل با همیاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت نماید. ضمناً خانم مریم عبدلی، مدرس گروه گردشگری دانشگاه یزد، به عنوان مدیر دبیرخانه انجمن موزه‌داران و مجموعه‌داران به جهت اجرای برنامه‌ها و اهداف و هماهنگی فعالیت‌های موزه‌داران استان یزد منصوب شدند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا